شوروم و نمایشگاه دائمی سنگ

پیش از حضور در شوروم و

نمایشگاه دائمی سنگ در هر کشوری ابتدا باید اطلاعاتی هرچند مختصر در زمینه شوروم سنگ و انواع سنگ مورد نظر کسب کرد تا در زمان حضور در نمایشگاه دائمی سنگ دچار سردرگمی نشد. سرنوشت محتوم هر سنگی که تولید می شود فروش است. پیش شرط یک فروش موفق بازاریابی صحیح آن سنگ است.البته بازاریابی فرآیندی است که قبل از تولید شروع شود و ادامه یابد.

بازاریابی سنگ

حال سوالی که پاسخ به آن اهمیت بسیاری دارد این است که:
بازاریابی سنگ چیست؟
بازار یابی سنگ یعنی اینکه :
((بتوانیم سنگ تولیدی را با قیمت مناسب و در زمان و مکان مناسب و نمایشگاه دائمی سنگ در سراسر دنیا عرضه کنیم و برنامه ای برای ارائه مناسب آن داشته باشیم))
این فرآیند ساده در علم روز بازاریابی تحت عنوان آمیخته بازاریابی (4P)  مطرح می شود که شامل موارد زیر است :
  • محصول یا خدمت     PRODUCT   
  • قیمت                           PRICE  
  • مکان یا توزیع              PLACE 
  • ترفیع،ارائه         PROMOTION 
بطور ساده باید در بازاریابی سنگ (

شوروم سنگ) مورد نظر به چهار سوال مهم پاسخ دهیم:

  • آیا سنگی که به مشتری پیشنهاد می دهیم پاسخگوی نیاز خریدار است یا نه؟
  • آیا قیمتی که روی سنگ گذاشته ایم مطلوب و عادلانه است؟
  • آیا مشتری در مکان و به شیوه صحیحی به سنگ ما دسترسی دارد یا نه؟
  • آیا نحوه اطلاع رسانی و ارائه سنگ به مشتری مناسب است یا نه؟
در بین این چهار سوال ،موضوع این مقاله در حیطه سوال مورد چهارم است که ترجمه های متعددی در ایران شده است. ترویج، تبلیغات ،پیشبرد، ارائه، و . ولی جدای از ترجمه کلمه ،PROMOTION شامل آن دسته از اقداماتی است که به منظور ایجاد ارتباط با مشتری صورت می گیرد.این ارتباط به منظور ایجاد احساس منفعت در مشتریان هدف صورت می گردد و شامل کلیه مواردی است که موضوع آن ارتباط با مصرف کننده و خریدار است.

ترفیع،ارائه         PROMOTION 

اگر بخواهیم در مورد PROMOTION بصورت جزئی صحبت کنیم شامل موارد زیر می شود:
  1. تبلیغات سنگ که شامل انتخاب رسانه،کاتالوگ و …
  2. پشتیبانی و خدمات و راهنمائی و دادن مشاوره به مشتری
  3. اطلاع رسانی صحیح،بسته بندی و نمایش کادر و …

در این فرصت می خواهم به موضوع نمایش کالا که در این مقاله شوروم سنگ می باشد به عنوان یکی از زیر شاخه های مهم ارائه سنگ در نمایشگاه دائمی سنگ، بیشتر بپردازیم و وقتی صحبت از نمایش سنگ می شود به سه دسته کلی تقسیم می شود:
  1. نمایش سنگ در کارخانه ( انبار و شوروم سنگ )
  2. نمایش سنگ در رسانه های دیجیتال ( شامل سایت و نرم افزار های اجتماعی )
  3. نمایش سنگ در رسانه های مکتوب ( کاتالوگ،بیلبورد،مقاله و .)

هدف ما پرداختن به مورد اول است.

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها